Top of the page

Salgs-og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

1.    Anvendelsesområde
1.1    Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder, når du som forbruger handler med Verdo Trading A/S via webshoppen www.oletietze.dk (herefter kaldet ”webshoppen”) samt ved andre køb.

2.    Kontaktinformationer
2.1    Verdo Trading A/S
CVR.nr. 10125421
Agerskellet 7, 8920 Randers NV
E-mail: trading@verdo.com
Tlf. 70 11 14 27

3.    Bestilling og ordrebekræftelse
3.1     En bestilling afgivet via webshoppen er først bindende for os, når du har modtaget en ordrebekræftelse. Det betyder, at vi har mulighed for at afvise din bestilling som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, hvis produktet ikke er på lager og lignende situationer, og at du har tilsvarende mulighed for at annullere din bestilling forud for modtagelse af ordrebekræftelse.

4.     Prisangivelser og betalingsvilkår
4.1    Prisangivelserne på webshoppen ændres løbende.

4.1.1 Reservation af beløb
Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
  1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
4.2    Den samlede pris for din bestilling vil fremgå i forbindelse med ”sikker udtjekning” og betaling. Den samlede pris vil ligeledes fremgå af din ordrebekræftelse.

4.3    Alle priser er inkl. moms og i danske kroner. Der tages ikke gebyr ved betaling via webshoppen.

4.4    Der kan betales med følgende løsninger: Dankort, MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron, JCB, Apple Pay og Google Pay.

4.5    Det fulde beløb reserveres ved din bestilling, men trækkes først på din konto, når produktet sendes fra Verdo Trading A/S.

5.     Leveringsvilkår  
5.1    Generelt
5.1.1    Verdo Trading A/S sælger træpiller og -briketter m.v. som pallevarer, træpiller som løsvarer og øvrige produkter/tilbehør.

5.1.2    Verdo Trading A/S leverer fragtfrit til hele Danmark, dog med undtagelse af ikke brofaste øer.

5.1.3    Levering af øvrige produkter/tilbehør sker separat til nærmeste pakkeshop. Ved samtidig bestilling af tilbehør og løse træpiller eller pallevarer vil varerne blive leveret separat/ad flere omgange.

5.1.4     I pkt. 5.2 og 5.3 kan du læse, hvilke leveringsvilkår der gælder for hhv. levering af pallevarer og levering af løsvarer.

5.2    Pallevarer
5.2.1    Levering sker med vognmand. Ved levering til Sjælland er leveringstiden 4-12 arbejdsdage efter modtaget bestilling. Ved Levering til Jylland og Fyn er leveringstiden 2-4 arbejdsdage efter modtaget bestilling. Det er ikke muligt at aftale fast dag eller tidspunkt for leveringen.

5.2.2    Levering sker til kantsten ved den af dig opgivne adresse. Pallevarer stilles ved kantsten så hensigtsmæssigt som forholdene tillader. Ønskes anden levering end til kantsten kan dette muligvis aftales direkte med vognmanden ved vognmandens ankomst. Dette sker dog på eget ansvar.

5.2.3    Alle leverancer sker uden kvittering for modtagelse, men i forbindelse med levering sørger fragtmand for billeddokumentation af leveret palle.

5.2.4    Pallevarer sendes med fragtmand. Levering sker med store lastbiler, som kræver en vejbredde på minimum 3 meter og en frihøjde på mindst 4,5 meter. Hvis lastbilen er nødsaget til at bakke eller vende, kræver lastbilen 6 meter i bredden. Det er op til dig at sikre, at lastbilen kan komme frem til den af dig opgivne adresse – og ud igen. Du skal sørge for, at der ikke er træer, grene eller lignende, som hænger ned-/udover vejen, som kan beskadige lastbilen.

5.2.5    Hvis det ikke er muligt for fragtmanden at aflevere varen - f.eks. på grund af låste døre/porte, afspærring, vejarbejde, snævre veje (i f.eks. sommerhusområder og kolonihavekvarterer) eller veje med ujævnt og ikke fast underlag (som f.eks. grus, brosten, småsten) - og chaufføren derfor må tage varen med tilbage for returnering eller senere levering, vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 499,00 pr. palle inkl. moms til dækning af ekstraordinære transportomkostninger. Dette gælder også, hvis du har angivet forkerte leveringsoplysninger - f.eks. tastefejl i postnummer, vejnavn eller husnummer.

5.2.6    Træpiller i sække og briketter er emballeret i plastic og er vandafvisende i mindre omfang. Emballagen kan ikke modstå voldsom nedbør eller nedbør i en længere periode. Pallevarer skal efter modtagelse hurtigst muligt flyttes indendørs. Pallevarer skal opbevares i et tørt og isoleret rum.

5.3    Løsvarer – Træpiller til indblæsning
5.3.1    Levering sker indenfor 8 dage fra modtaget bestilling. Det er ikke muligt at aftale fast dag eller tidspunkt for leveringen

5.3.2    Verdo Trading A/S leverer ved vognmand træpiller til indblæsning efter dine instruktioner. Du skal efter bestilling sende en mail til trading@verdo.com med oplysning om og beskrivelse af, hvordan levering kan ske på den opgivne adresse Vi vil så vidt muligt forsøge at efterkomme dine ønsker, men er det ikke muligt at levere det angivne sted, vil vognmanden enten aflæsse varen, hvor han finder det mest hensigtsmæssigt, eller tage varen med retur. Du bør markere leveringsstedet med skilt eller lignende, så det er nemt at finde for vognmanden. Levering forudsætter, at fragtmand har fri adgang til passende modtagerfaciliteter.

5.3.3    Løsvarer sendes med fragtmand. Levering sker med store lastbiler, som kræver en vejbredde på minimum 3 meter og en frihøjde på mindst 4,5 meter. I det tilfælde at lastbilen er nødsaget til at bakke eller vende, kræver lastbilen 6 meter i bredden. Det er op til dig at sikre at lastbilen kan komme frem til den af dig opgivne adresse. Du skal sørge for, at der ikke er træer, grene eller lignende, som hænger ned-/udover vejen, som kan beskadige fragtmandens presenning på lastbilen.

5.3.4    Hvis det ikke er muligt for fragtmanden at aflevere varen - f.eks. på grund af låste døre/porte, afspærring, manglende plads, vejarbejde, snævre veje (i f.eks. sommerhusområder og kolonihaver) eller veje med ujævnt og ikke fast underlag som f.eks. grus, brosten, småsten, og chaufføren derfor må tage varen med tilbage for returnering eller senere levering, vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 899,00 inkl. moms til dækning af ekstraordinære transportomkostninger. Dette gælder også, hvis du har angivet forkerte leveringsoplysninger - f.eks. tastefejl i postnummer, vejnavn eller husnummer.

5.3.5    Hvis du har bestilt flere træpiller, end du har plads til, og fragtmanden derfor må tage træpiller med retur, vil du ligeledes blive opkrævet et gebyr på kr. 899,00 inkl. moms.

6.    Fortrydelsesret ved nethandel
6.1    Ifølge forbrugeraftaleloven har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop. Fortrydelsesretten gælder kun for nethandel.

6.2    Fortrydelsesretten gælder ikke for løsvarer (dvs. træpiller til indblæsning), jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 6.

6.3    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

6.4    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Er meddelelsen afsendt inden for fortrydelsesfristens udløb, anses fristen for overholdt, men det er op til dig at dokumentere, at du faktisk har gjort brug af fortrydelsesretten.

6.5    Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelsen af varen. Hvis du fortryder dit køb, skal du straks give besked til Verdo Trading A/S ved at sende en mail til trading@verdo.com eller ringe på telefon 70 11 14 27. Husk at have dit ordrenummer klar for hurtigere ekspedition. Du kan også benytte fortrydelsesformularen, som du finder som Bilag 1 til disse salgs- og leveringsbetingelser.

6.6     Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Træpiller kan ikke returneres med normal post. Du skal i stedet straks booke returfragten på vores hjemmeside www.heatlets.dk under menuen “Returfragt”. På hjemmesiden vælges det returlager, som du har fået oplyst af Verdo Trading A/S. Påsæt fragtbrevet på returforsendelsen. Prisen for returnering vil være 499 kr. inkl. moms pr. palle til dækning af omkostningerne ved returnering.

6.7    Du bærer risikoen for varen for fra tidspunktet fra varens levering. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade på produktet under transporten retur.

6.8    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig – med undtagelse af omkostninger til returlevering - senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

6.9    Når du modtager varen, kan du prøve varen på samme måde, som hvis du havde købt varen i en fysisk butik. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
   
7.     Reklamation
7.1    Når du handler hos os, gælder købelovens regler, herunder købelovens mangelsregler. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, kan du få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

7.2    Hvis du - mod forventning - skulle være utilfreds med f.eks. levering, produkt, betaling eller andet, bedes du kontakte Verdo Trading A/S på trading@verdo.com med en nærmere beskrivelse af, hvad du er utilfreds med. Hvis der er konstateret en mangel ved produktet, skal du medsende billeddokumentation. Verdo Trading A/S behandler din reklamation hurtigst muligt.

7.3    Reklamation over forsinkelse skal ske skriftligt og uden ugrundet ophold efter levering.

7.4    Mangelsindsigelser skal ske skriftligt og inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Meddelelse givet inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, er altid rettidig.

7.5    Returvarer kan kun returneres efter nærmere aftale med Verdo Trading A/S. Tag kontakt på trading@verdo.com eller telefon 70 11 14 27.

7.6    Er reklamationen berettiget, refunderer Verdo Trading A/S dine rimelige fragtomkostninger. Det er en betingelse, at du fremviser kvittering for afsendelsen og prisen.

7.7    Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du skal endvidere vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

8.     Force majeure
8.1    Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, såfremt de forhindrer aftalens opfyldelse eller gør opfyldelsen urimelig byrdefuld: arbejdskonflikt og enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, krig, naturkatastrofer, mobilisering eller militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, råvarer og halvfabrikata, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.

9.    Produktansvar
9.1    Verdo Trading A/S er ansvarlig for skader forvoldt af udbudte produkter efter reglerne i produktansvarsloven om forbrugerkøb.

10.    Behandling af persondata
10.1    Du kan læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores persondatapolitik på vores hjemmeside/følgende link: Persondatapolitik (verdo.com)  

11.     Markedsføring
11.1    Hvis du har givet dit udtrykkelige samtykke, vil Verdo Trading A/S løbende sende nyheder og tilbud om lignende produkter til den e-mailadresse, som blev opgivet i forbindelse med ordren.

11.2    Framelding af denne service kan til enhver tid ske til Verdo Trading A/S via tlf. eller mail.

12.    Klagemuligheder
12.1    Vores mål er at have markedets mest tilfredse kunder. Skulle det ske, at du ikke er helt tilfreds alligevel, ønsker vi at give dig adgang til at klage så let som muligt.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du sende en mail til Verdo Trading A/S på trading@verdo.com.
 
Hvis det mod forventning ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:  EU-kommissionens online klageportal.

13.     Lovvalg
13.1    Aftalen er underlagt dansk ret.


Bilag 1 – Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
 
 
Til:
Verdo Trading A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
trading@verdo.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________
Bestilt den: ______________________________________________________________  
Modtaget den: ___________________________________________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:  ______________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________________      

Dato: _________________________________________________________________

Verdo Trading A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
Tlf.: 7011 1427
Mail: trading@verdo.com

Salgs-og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

1.    Anvendelsesområde
1.1    Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder, når du som forbruger handler med Verdo Trading A/S via webshoppen www.oletietze.dk (herefter kaldet ”webshoppen”) samt ved andre køb.

2.    Kontaktinformationer
2.1    Verdo Trading A/S
CVR.nr. 10125421
Agerskellet 7, 8920 Randers NV
E-mail: trading@verdo.com
Tlf. 70 11 14 27

3.    Bestilling og ordrebekræftelse
3.1     En bestilling afgivet via webshoppen er først bindende for os, når du har modtaget en ordrebekræftelse. Det betyder, at vi har mulighed for at afvise din bestilling som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, hvis produktet ikke er på lager og lignende situationer, og at du har tilsvarende mulighed for at annullere din bestilling forud for modtagelse af ordrebekræftelse.

4.     Prisangivelser og betalingsvilkår
4.1    Prisangivelserne på webshoppen ændres løbende.

4.1.1 Reservation af beløb
Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
  1. vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2. indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder
4.2    Den samlede pris for din bestilling vil fremgå i forbindelse med ”sikker udtjekning” og betaling. Den samlede pris vil ligeledes fremgå af din ordrebekræftelse.

4.3    Alle priser er inkl. moms og i danske kroner. Der tages ikke gebyr ved betaling via webshoppen.

4.4    Der kan betales med følgende løsninger: Dankort, MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron, JCB, Apple Pay og Google Pay.

4.5    Det fulde beløb reserveres ved din bestilling, men trækkes først på din konto, når produktet sendes fra Verdo Trading A/S.

5.     Leveringsvilkår  
5.1    Generelt
5.1.1    Verdo Trading A/S sælger træpiller og -briketter m.v. som pallevarer, træpiller som løsvarer og øvrige produkter/tilbehør.

5.1.2    Verdo Trading A/S leverer fragtfrit til hele Danmark, dog med undtagelse af ikke brofaste øer.

5.1.3    Levering af øvrige produkter/tilbehør sker separat til nærmeste pakkeshop. Ved samtidig bestilling af tilbehør og løse træpiller eller pallevarer vil varerne blive leveret separat/ad flere omgange.

5.1.4     I pkt. 5.2 og 5.3 kan du læse, hvilke leveringsvilkår der gælder for hhv. levering af pallevarer og levering af løsvarer.

5.2    Pallevarer
5.2.1    Levering sker med vognmand. Ved levering til Sjælland er leveringstiden 4-12 arbejdsdage efter modtaget bestilling. Ved Levering til Jylland og Fyn er leveringstiden 2-4 arbejdsdage efter modtaget bestilling. Det er ikke muligt at aftale fast dag eller tidspunkt for leveringen.

5.2.2    Levering sker til kantsten ved den af dig opgivne adresse. Pallevarer stilles ved kantsten så hensigtsmæssigt som forholdene tillader. Ønskes anden levering end til kantsten kan dette muligvis aftales direkte med vognmanden ved vognmandens ankomst. Dette sker dog på eget ansvar.

5.2.3    Alle leverancer sker uden kvittering for modtagelse, men i forbindelse med levering sørger fragtmand for billeddokumentation af leveret palle.

5.2.4    Pallevarer sendes med fragtmand. Levering sker med store lastbiler, som kræver en vejbredde på minimum 3 meter og en frihøjde på mindst 4,5 meter. Hvis lastbilen er nødsaget til at bakke eller vende, kræver lastbilen 6 meter i bredden. Det er op til dig at sikre, at lastbilen kan komme frem til den af dig opgivne adresse – og ud igen. Du skal sørge for, at der ikke er træer, grene eller lignende, som hænger ned-/udover vejen, som kan beskadige lastbilen.

5.2.5    Hvis det ikke er muligt for fragtmanden at aflevere varen - f.eks. på grund af låste døre/porte, afspærring, vejarbejde, snævre veje (i f.eks. sommerhusområder og kolonihavekvarterer) eller veje med ujævnt og ikke fast underlag (som f.eks. grus, brosten, småsten) - og chaufføren derfor må tage varen med tilbage for returnering eller senere levering, vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 499,00 pr. palle inkl. moms til dækning af ekstraordinære transportomkostninger. Dette gælder også, hvis du har angivet forkerte leveringsoplysninger - f.eks. tastefejl i postnummer, vejnavn eller husnummer.

5.2.6    Træpiller i sække og briketter er emballeret i plastic og er vandafvisende i mindre omfang. Emballagen kan ikke modstå voldsom nedbør eller nedbør i en længere periode. Pallevarer skal efter modtagelse hurtigst muligt flyttes indendørs. Pallevarer skal opbevares i et tørt og isoleret rum.

5.3    Løsvarer – Træpiller til indblæsning
5.3.1    Levering sker indenfor 8 dage fra modtaget bestilling. Det er ikke muligt at aftale fast dag eller tidspunkt for leveringen

5.3.2    Verdo Trading A/S leverer ved vognmand træpiller til indblæsning efter dine instruktioner. Du skal efter bestilling sende en mail til trading@verdo.com med oplysning om og beskrivelse af, hvordan levering kan ske på den opgivne adresse Vi vil så vidt muligt forsøge at efterkomme dine ønsker, men er det ikke muligt at levere det angivne sted, vil vognmanden enten aflæsse varen, hvor han finder det mest hensigtsmæssigt, eller tage varen med retur. Du bør markere leveringsstedet med skilt eller lignende, så det er nemt at finde for vognmanden. Levering forudsætter, at fragtmand har fri adgang til passende modtagerfaciliteter.

5.3.3    Løsvarer sendes med fragtmand. Levering sker med store lastbiler, som kræver en vejbredde på minimum 3 meter og en frihøjde på mindst 4,5 meter. I det tilfælde at lastbilen er nødsaget til at bakke eller vende, kræver lastbilen 6 meter i bredden. Det er op til dig at sikre at lastbilen kan komme frem til den af dig opgivne adresse. Du skal sørge for, at der ikke er træer, grene eller lignende, som hænger ned-/udover vejen, som kan beskadige fragtmandens presenning på lastbilen.

5.3.4    Hvis det ikke er muligt for fragtmanden at aflevere varen - f.eks. på grund af låste døre/porte, afspærring, manglende plads, vejarbejde, snævre veje (i f.eks. sommerhusområder og kolonihaver) eller veje med ujævnt og ikke fast underlag som f.eks. grus, brosten, småsten, og chaufføren derfor må tage varen med tilbage for returnering eller senere levering, vil du blive opkrævet et gebyr på kr. 899,00 inkl. moms til dækning af ekstraordinære transportomkostninger. Dette gælder også, hvis du har angivet forkerte leveringsoplysninger - f.eks. tastefejl i postnummer, vejnavn eller husnummer.

5.3.5    Hvis du har bestilt flere træpiller, end du har plads til, og fragtmanden derfor må tage træpiller med retur, vil du ligeledes blive opkrævet et gebyr på kr. 899,00 inkl. moms.

6.    Fortrydelsesret ved nethandel
6.1    Ifølge forbrugeraftaleloven har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop. Fortrydelsesretten gælder kun for nethandel.

6.2    Fortrydelsesretten gælder ikke for løsvarer (dvs. træpiller til indblæsning), jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 6.

6.3    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

6.4    Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen af varen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Er meddelelsen afsendt inden for fortrydelsesfristens udløb, anses fristen for overholdt, men det er op til dig at dokumentere, at du faktisk har gjort brug af fortrydelsesretten.

6.5    Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelsen af varen. Hvis du fortryder dit køb, skal du straks give besked til Verdo Trading A/S ved at sende en mail til trading@verdo.com eller ringe på telefon 70 11 14 27. Husk at have dit ordrenummer klar for hurtigere ekspedition. Du kan også benytte fortrydelsesformularen, som du finder som Bilag 1 til disse salgs- og leveringsbetingelser.

6.6     Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Træpiller kan ikke returneres med normal post. Du skal i stedet straks booke returfragten på vores hjemmeside www.heatlets.dk under menuen “Returfragt”. På hjemmesiden vælges det returlager, som du har fået oplyst af Verdo Trading A/S. Påsæt fragtbrevet på returforsendelsen. Prisen for returnering vil være 499 kr. inkl. moms pr. palle til dækning af omkostningerne ved returnering.

6.7    Du bærer risikoen for varen for fra tidspunktet fra varens levering. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade på produktet under transporten retur.

6.8    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig – med undtagelse af omkostninger til returlevering - senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

6.9    Når du modtager varen, kan du prøve varen på samme måde, som hvis du havde købt varen i en fysisk butik. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
   
7.     Reklamation
7.1    Når du handler hos os, gælder købelovens regler, herunder købelovens mangelsregler. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, kan du få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

7.2    Hvis du - mod forventning - skulle være utilfreds med f.eks. levering, produkt, betaling eller andet, bedes du kontakte Verdo Trading A/S på trading@verdo.com med en nærmere beskrivelse af, hvad du er utilfreds med. Hvis der er konstateret en mangel ved produktet, skal du medsende billeddokumentation. Verdo Trading A/S behandler din reklamation hurtigst muligt.

7.3    Reklamation over forsinkelse skal ske skriftligt og uden ugrundet ophold efter levering.

7.4    Mangelsindsigelser skal ske skriftligt og inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen. Meddelelse givet inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen, er altid rettidig.

7.5    Returvarer kan kun returneres efter nærmere aftale med Verdo Trading A/S. Tag kontakt på trading@verdo.com eller telefon 70 11 14 27.

7.6    Er reklamationen berettiget, refunderer Verdo Trading A/S dine rimelige fragtomkostninger. Det er en betingelse, at du fremviser kvittering for afsendelsen og prisen.

7.7    Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du skal endvidere vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

8.     Force majeure
8.1    Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, såfremt de forhindrer aftalens opfyldelse eller gør opfyldelsen urimelig byrdefuld: arbejdskonflikt og enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, krig, naturkatastrofer, mobilisering eller militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, råvarer og halvfabrikata, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.

9.    Produktansvar
9.1    Verdo Trading A/S er ansvarlig for skader forvoldt af udbudte produkter efter reglerne i produktansvarsloven om forbrugerkøb.

10.    Behandling af persondata
10.1    Du kan læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores persondatapolitik på vores hjemmeside/følgende link: Persondatapolitik (verdo.com)  

11.     Markedsføring
11.1    Hvis du har givet dit udtrykkelige samtykke, vil Verdo Trading A/S løbende sende nyheder og tilbud om lignende produkter til den e-mailadresse, som blev opgivet i forbindelse med ordren.

11.2    Framelding af denne service kan til enhver tid ske til Verdo Trading A/S via tlf. eller mail.

12.    Klagemuligheder
12.1    Vores mål er at have markedets mest tilfredse kunder. Skulle det ske, at du ikke er helt tilfreds alligevel, ønsker vi at give dig adgang til at klage så let som muligt.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du sende en mail til Verdo Trading A/S på trading@verdo.com.
 
Hvis det mod forventning ikke lykkes os at nå til enighed, kan du indgive en klage til
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:  EU-kommissionens online klageportal.

13.     Lovvalg
13.1    Aftalen er underlagt dansk ret.


Bilag 1 – Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
 
 
Til:
Verdo Trading A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
trading@verdo.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________
Bestilt den: ______________________________________________________________  
Modtaget den: ___________________________________________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:  ______________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________________      

Dato: _________________________________________________________________

Verdo Trading A/S
Agerskellet 7
8920 Randers NV
Tlf.: 7011 1427
Mail: trading@verdo.com